Is jouw onderneming klaar voor een Instagram beheerder?

Je hebt een bedrijf en op een gegeven moment realiseer je je dat je aanwezig moet zijn op sociale netwerken omdat ze er allemaal zijn, want als je geen pagina hebt ben je niet zichtbaar, omdat je niet wilt achterlopen op de concurrentie. Wellicht is Instagram beheer dé oplossing!

Wat is instagram beheer?

De social media beheer is een professional die zorgt voor het Instagram beheer van jouw digitale communicatie. Het definieert een communicatiestrategie om uw bedrijf te promoten door het aan te passen aan de sector, jouw doelen en zorgt voor de zichtbaarheid, persoonlijkheid en reputatie van het bedrijf op Instagram. Het creëert inhoud, beheert promotiecampagnes en helpt een relatie met de klanten tot stand te brengen, zelfs online. Als je een social media marketeer inhuurt, geef je hem niet de sleutels tot de communicatie van je bedrijf en rent hij rond waar hij wil. Het communicatiewerk kan helaas of gelukkig niet los worden gezien van jouw samenwerking.

Dit betekent dat je minimaal één keer per maand samen een lekkere koffie moet afspreken, waarin je informatie geeft over de inhoud die je gaat posten. De social media beheerder vertaalt al deze informatie naar inhoud door gebruik te maken van expertise, tools en creativiteit. Hij zet de toon, de weg en het juiste moment om al het nieuws dat je hem geeft online te publiceren, volgens een afgesproken cadans.

Hij kan ook strategieën en ideeën aandragen om online sterker te zijn: een fotoreportage bijvoorbeeld, in plaats van foto’s gemaakt met de smartphone. Of een reeks korte video’s die in de verhalen worden gepubliceerd.

Je verliest in ieder geval nooit de controle over uw communicatie: Je geeft de laatste goedkeuring op. In het begin heb je wat geduld nodig, de resultaten komen niet meteen. Wanneer communicatie op Instagram zijn weg vindt, wordt het effectief en constant, de resultaten komen naar buiten dankzij de maandelijkse rapportage die via Instagram beheer door de beheerd gerealiseerd worden. Door de statistieken van de sociale kanalen te vergelijken, kan het samenvattende rapporten maken die, met cijfers en gegevens, onthullen hoe de communicatie verloopt. Deze grafieken laten u zien hoe uw budget wordt geïnvesteerd, wat voor soort persoon interactie heeft gehad met de berichten, waar ze wonen, wat voor soort inhoud ze de voorkeur geven, enzovoort.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *